T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
t.c. ardahan il özel idaresi
|
MEMBA TAHSİS YÖNETMELİĞİ |
|
|
|
01.01.2011 |
Ardahan İl Özel İdaresi tarafından yapılacak olan içme ve kullanma suyu tesislerinin suyunu karşılayacak olan membaa'nın tahsisine dair yönetmeliktir. |
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ:
Madde 1- Bu yönetmeliğin amacı, Ardahan İl Özel İdaresi tarafından yapılacak olan içme ve kullanma suyu tesislerinin suyunu karşılayacak olan membaa'nın tahsisine dair hususları düzenlemektedir.
KAPSAM:
Madde 2- Bu yönetmelik, Ardahan İl Özel İdaresi tarafından yapılacak olan içme ve kullanma suyu tesislerinin suyunu karşılayacak olan membanın ne şekilde, nasıl ve kimler tarafından tahsisine karar verileceğine ilişkin hususları kapsar.
YASAL DAYANAK:
Madde 3- Bu yönetmelik 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 7/b maddesi, 2942 sayılı kamulaştırma Kanunu ve Köye Yönelik Hizmetler hakkındaki 3202 sayılı Kanunun 2. maddesinin (e.) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
İKİNCİ BÖLÜM
UYGULAMA ve YAPILACAK İŞLER:
Madde 4- Tasdikli içme ve kullanma suyu ön proje raporu ile isalesine karar verilen membaların hukuki işlemleri aşağıdaki şekilde yapılır.
a) İhtilafsız içmesuyu tahsis kararı ile,
b) İhtilaflı içmesuyu tahsis kararı ile
c) Kamulaştırma (İstimlâk) yoluyla,
İÇMESUYU TAHSİS KARARININ ALINMASI:
Madde 5- İçme ve kullanma suyu Tahsis ve Tevzii Komisyonları Genel Sekreterlik Makamının teklifi ve Valilik Makamının oluru ile kurulur.
a) İçme ve kullanma suyu Tahsis Kararının Alınması İçin Yapılması Gereken İşlemler:
1. Tahsis edilmesi istenen membanın isalesini öngören bir ön proje raporunun, tahsis işlemlerine başlanılmadan önce düzenlenmesi ve tasdik edilmesi şarttır.
2. Tahsisi teklif edilen membaların verimlerinin devamlı olması, aldatıcı kaynak niteliğinde bulunmaması için memba veriminin asgari mevsimde yapılmış olması gerekir.
3. Membaların çıktığı taşınmazın tapulu olmaması veya membanın çıktığı taşınmaz üzerinde zilyed hakkının bulunmaması gerekir.
4. Memba ihtilaflı olsun, ihtilafsız olsun mutlaka proje çalışmalarına başlanmadan menbanın hukuki işlemleri yapılmalıdır. Bu işlemler inşaat safhasına bırakılmamalıdır.
5. İçme ve kullanma suyu Tahsis ve Tevzii yetkisinin sağlıklı bir şekilde kullanılması için memba tahsis kararlarına esas olan tahsis teklifleri, noksansız, tamamen vicdani, dürüst ve tarafsız adil bir şekilde tam ve doğru bilgileri ihtiva edecek şekilde hazırlanmalıdır.
6. İsalesi öngörülen ve tahsis teklif edilen su ile ilgili bulunan bütün köylere ilanın asılması,
7. İlan asıldığına ve kaldırıldığına dair tutanağın tutulması,
8. Membaın çıktığı arazinin tapulu olup olmadığının Tapu Sicil Müdürlüğünden sorulması,
9. Membaın Devlet ormanları içerisinde bulunup bulunmadığının İl çevre ve orman müdürlüğünden sorulması,
10. Membaya ait su numunelerinin Sağlık il Müdürlüğü personelleri tarafından alınarak Kimyasal ve Bakteriyolojik tahlillerinin yaptırılması,
11. Tahsis teklif formlarının doldurulması,
12. İhtilaflı işlerde İtiraz Tetkik Komisyonunun kurulması,
13. İtiraz Tetkik raporunun hazırlanması,
14. Terfili tesisiler için hidrojeolojik raporların hazırlanması,
15. Membalarda drenaj ve kaptaj çalışması sonucunda memba veriminin artıp atmayacağına dair jeolojik raporun düzenlenmesi,
16. Müstakbel insan ve hayvan içmesuyu ihtiyaçlarının hesaplanması,
17. Askeri Garnizonların içme ve kullanma suyu ihtiyaçlarının hesaplanması,
18. Tahsis kararının alınması,
19. Tahsis kararının su ile ilgili bulunan köylere tebliği,
Madde 6- İ L A N:
a) İlanlar tasdikli ön proje raporunda isalesi öngörülen köy ile birlikte bu sudan istifade eden diğer köylere de mutlaka asılacaktır.
b) İlanlar köylülerin kolaylıkla görebilecekleri yerlere asılacaktır. ( Köy konağı, Camii, Köy odası ilan tahtalarına)
c) Tahsis edilecek memba Belediye Teşkilatı bulunan köy veya İlçe hudutları içerisinde veya bu Belediyelerin istifadesinde, Belediyenin ilan tahtasına asılacaktır.
d) İlan asıldığı tarihten itibaren 15 gün süre ile ilan yerinde kalacaktır.
e) İlan askıdan kaldırıldıktan sonra 7 gün beklenecektir.
f) İlanın asıldığı tarihten itibaren askıda kaldığı ve bekleme süresi ile birlikte 22 gün içerisinde yapılan itirazlar dikkate alınacak, bundan sonra yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır.
g) İlanların asılmasında ve gerekli sürelere titizlikle gereken önem verilecektir.
h) İlan mutlaka mahallinde ilan edilecektir.
ı) Bu işte kullanılacak ilan form örneği, Form 1 gibi olacaktır.
i) İlanlar eksiksiz ve gerçek olarak doldurulacaktır.
İlanda membaın verimi ve tahsisi edilecek su miktarı açıkça yazılacaktır.
Madde 7- TUTANAK:
a) Tutanaklar eksiksiz olarak doldurularak, mahallinde tutulacaktır.
b) İlanın asıldığına dair tutanağı tanzim edenin ve imzalayan köy muhtarı ve üyeleriyle, Belediye Başkanının adı soyadı açıkça yazılacaktır.
c) İlanın asılacağı ve kaldırılacağı tarih mutlaka yazılacaktır.
d) Tutanaklar form 2 deki gibi olacaktır.
Madde 8- MENBAIN HUKUKİ DURUMU:
a) İsalesi öngörülen ve tahsis teklif edilen membaın yeri 1/25.000 ölçekli krokiye işlenerek bir yazı ile Valilik Makamına veya Kaymakamlık Makamına yazılarak, membaın çıktığı arazinin tapulu olup olmadığı istenir.
b) Tapu Sicil Müdürlüğünce verilecek belgenin kesin ve doğru olması için gereğinde mahallinde tapu tatbiki mutlaka yapılmalıdır.
c) Tapu Sicil Müdürlüğünce verilen belgelerin çoğunda membaın adı belirtilerek tapu kaydına rastlanmadığı ifade edilmektedir. Membaın tapu kaydı bulunmayacağından Membaın çıktığı arazinin şahıslar adına tapulu bulunup bulunmadığı açık bir ifade ile belirtilmesine önemle dikkat edilmelidir.
d) İtiraz dilekçelerinde zilyet iddiasında bulunanlardan vergi kayıtları istenerek veya mahallin vergi dairesine resmen yazarak vergi kayıtlarının tetkikiyle zilyetliğin tespiti yaptırılır.
e) Membaın çıktığı arazinin ormanlık arazi içerisinde bulunmaları halinde mahallin Orman teşkilatına bir yazı ile orman içerisinde bulunup bulunmadığı sorulacaktır.
f) Orman teşkilatına yazılacak yazılara 1/25.000 ölçekli kroki ve daha büyük ölçekli (1/5.000 veya 1/10.000) plan mutlaka eklenmelidir.
Madde 9- İTİRAZ TETKİK RAPORU:
a) Tahsis öngörülen memba için asılan ilanlara süresi içerisinde yapılan itirazların mahallen tetkiki için, İl Özel İdaresince iki teknik (Ziraat veya Harita Mühendisi) elaman ile bir jeoloji mühendisinden oluşan üç kişilik bir komisyon görevlendirilir.
b) Görevlendirilen komisyon, itiraz dilekçeleri ve bu iş ile ilgili bilgi ve belgeleri inceleyerek iş mahalline gider.
c) İş mahallinde itiraz dilekçe sahiplerini de alarak gerekli debi ölçümlerini ve incelemeleri yapar.
d) Membaın alınmasına başka köylerin itiraz etmeleri halinde, itiraz eden köylerin hali hazır içmesuyu durumları ile müstakbel içmesuyu ihtiyaçları hesaplarını da yaparak müstakbel içmesuyu ihtiyaçlarının karşılanabileceği ve bu hususta düzenlenmiş ön proje ve projelerin tanzim ve tasdik tarihleri ile inşaatı yapılmış ise inşaatın yapım yılı ve mevcut tesis hakkında bilgileri verir.
e) İtirazda membaın sulamada kullanıldığı belirtiliyorsa, Komisyona bir ziraat mühendisinin alınması ile mevcut sulama arazi miktarı ile bu arazinin sulama suyu yönünden ne kadar suya ihtiyaç olduğu tespit edilir.
f) Tahsis miktarı kadar suyun alınması halinde yapılan sulamaya etkili olup olmadığı ve bu konuda alına bilecek tedbirler belirtilir. (Örneğin Havuz, Kanalet, vb.)
g) İtiraz tetkik komisyonu, itirazları mahallinde yapıldığına dair bir tutanak tanzim ederek, mahallinden katılan kişilerle birlikte imza eder.
h) İtiraz Tetkik Komisyonu görevini adil ve tarafsız olarak yaparak bu konuda geniş kapsamlı bir rapor düzenler.
i) Bu rapora tüm membaların debi, kot ve mesafelerini gösteren 1/25.000 ölçekli bir kroki ekler.
Madde 10- İÇMESUYU İHTİYAÇ HESAPLARI:
a) İhtilafsız içme ve kullanma suyu tahsis kararları için teknik şartnamede öngörülen (Kişi başına 60 - 100 -150 lt/gün) değerler üzerinde yapılır.
b) İhtilaflı tahsis kararlarında müstakbel insan içmesuyu ihtiyaçları kişi başına 60 lt/gün üzerinden yapılır.
c) Hayvan içmesuyu ihtiyaçları bilhassa ihtilaflı içme ve kullanma suyu tahsis tekliflerinde, yörede hiç suyun bulunmaması hallerinde dikkate alınır.
d) İhtilaflı işlerde; İçmesuyu Teknik Şartnamesinde belirtilen hususların dışında özel ihtiyaç debisi dahil edilmemelidir.
e) Özel İhtiyaçlar mutlaka Genel Sekreterlik Makamının olur'u ile yapılmalıdır.
f) Askeri Garnizonların İçme ve kullanma suyu ihtiyaç hesaplarında; garnizonun yerleşim durumu, dağınıklığı, özel su ihtiyacı olup olmadığı hususlar göz önüne alınarak asker başına 100 lt/gün, araç başına 50 lt/gün olarak hesaplanmalıdır.
g) Garnizonların ihtiyaç hesabı, Garnizon Komutanlığından alınan resmi belgeye göre yapılmalıdır.
h) Grup köylerin içmesuyu ihtiyaç hesapları, gruba dahil köy ve ünitelerin ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde hesap cetveli düzenlenmelidir.
Madde 11- İHTİLAFSIZ TAHSİS KARARLARININ ALINMASI:
a) Asılan ilanlara süresi içerisinde herhangi bir itiraz bulunup bulunmadığı membaın çıktığı arazinin tapulu veya zilyetliği bulunup bulunmadığı incelenir.
b) Tahsisi uygun görülen bilgi ve belgesi eksik olmayan tahsis teklifleri Tahsis ve Tevzi Komisyonuna sunulur.
c) Tahsis ve Tevzi Komisyonu, tahsis tekliflerinde herhangi bir eksiğin bulunması veya yeniden incelenmesini gerektiren sebeplerin olması halinde sebepleri açıklayıcı bir ARA karar alarak tahsis işlemini yürüten İl Özel İdaresi Personeline iade eder.
d) Ara kararda belirtilen hususların yerine getirilmesinden sonra tahsis teklifi yeniden Tahsis ve Tevzi Komisyonuna sunulur.
e) Tahsis ve Tevzi Komisyonu bu işe ait içmesuyu ön proje raporuyla birlikte teklifini inceleyerek oybirliğiyle karar alır.
f) Alınan tahsis kararları Valilik Makamınca Onaylanır.
g) Tasdikli tahsis kararları Valilik Makamınca veya Kaymakamlık Makamınca görevlendirilecek bir eleman tarafından; suyun tahsis edildiği köy ile bu sudan istifade eden diğer köy muhtarlarına bir tutanakla tebliğ edilir.
h) Tahsis kararları aleyhine ancak, Bölge İdare Mahkemelerinde tebliğ tarihinden itibaren 60 gün içerisinde iptal davası açılabilir. 60 günlük süre içerisinde herhangi bir dava açılmaz ise tahsis kararı kesinleşir.
i) İhtilafsız tahsis kararından 2 suret bilgi için Genel Sekreterlik Makamının Görevlendireceği birime gönderilir.
j) Bilgi için gönderilmesi gereken ihtilafsız tahsis kararlarında bulunması gereken bilgi ve belgeler:
1) İmzalı ve tasdikli tahsis kararı,
2) İlan,
3) Tutanak,
4) Tahsis teklif formu,
5) Kimyasal ve Bakteriyolojik tahlil raporu,
6) Tapu Sicil Müdürlüğünün; Suyun çıktığı arazinin tapusuz olduğunu belirten yazı sureti,
7) Tahsis kararının köylülere tebliğine ilişkin tutanak suretleri,
8) Orman teşkilatından alınan yazı sureti,
9) 1/25.000 ölçekli kroki
Madde 12- İHTİLAFLI TAHSİS KARARLARININ ALINMASI:
a) İl Özel İdaresinin alt birimlerince hazırlanan memba tahsis teklifleri, Valilik Makamınca oluşturulan komisyonca alınarak, İl Encümenince onaylanır.
b) İhtilaflı tahsis teklifleri aşağıdaki bilgi ve belgeleri ihtiva edecek şekilde eksiksiz olarak üç (3) takım halinde düzenlenecektir
1) Tahsis istenen membaın isalesini öngören tasdikli içmesuyu ön proje raporu,
2) İlanlardan,
3) Tutanaklardan,
4) Tahlil raporlarından,
5) İtiraz dilekçelerinden,
6) Membaın bulunduğu arazinin tapulu taşınmaz içerisinde bulunmadığına dair alınan yazılar,
7) Orman teşkilatından alınan yazılar,
8) İtiraz tetkik raporu aslından (ekleriyle birlikte kroki, tutanak vs.)
9) İtiraz Tetkik Komisyonunca seçilen hal tarzı ile alternatifler arasında mukayeseli keşiflerin yapılarak 1 m3 suyun maliyeti ve yıllık işletme masraflarının hesaplanması,
10) Asgari mevsimde yapılan debi ölçümlerine ait tutanaklar,
11) Grup köyleri için içme ve kullanma suyu ihtiyaç hesapları gruba dahil köy ve ünitelerin ihtiyaçlarını kapsayacak şekilde düzenlenen hesap cetvelleri,
12) Membalarda drenaj çalışması sonucunda memba veriminin artabileceği belirtiliyor ise, bu husus hidrojeolojik etüt raporuna bağlanması,
13) Tahsis teklif edilen membaın ihtilaflı ve terfili olması halinde yeraltı suyu bulunup bulunmadığına dair hidrojeolojik etüt yapılarak rapordan bir takım,
14) Hayvan içmesuyu ihtiyaçlarını nereden karşılayacağı açıkça belirtilmeli (Dere, göl, çeşme, gölet, baraj, vs.)
15) Civarda bulunan membaın debi, kot, köye olan uzaklığını belirten 1/25.000 ölçekli krokiden altı (6) adet,
Madde 13- TAHSİS KARARLARI İLE İLGİLİ DİGER HUSUSLAR:
a) Sondaj ve keson kuyular ile şahısların tapulu taşınmazlar içerisinde bulunan membalar için tahsis teklifi hazırlanmayacaktır, ancak membaın hukuki işlemleri ikmal edildikten sonra tahsis cihetine gidilebilir.
b) İçmesuyu proje programında bulunan bütün işlerin tahsis kararları projesi yapılmadan mutlaka alınacaktır.
c) Tahsis kararı alınmayan veya hukuki işlemleri ikmal edilmeyen işlere ait proje düzenlenmeyecek ve kesinlikle bilhassa ihtilaflı işlerin inşaatına başlanmayacaktır.
d) İşlerin sürüncemede bırakılmaması ve gereksiz yazışmalara meydan verilmemesi bakımından norm formların kullanılarak tahsis teklifleri eksiksiz ve gerçeğe uygun olarak tanzim edilecektir.
e) Alınan tahsis kararlarının Valilik Makamınca görevlendirilecek olan elamanın, su ile ilgisi bulunan köylere tebliği işlemleri yakinen takip edilerek tutanak suretleri geciktirilmeden alınarak dosyasına takılacaktır.
f) Tahsis talimatına ve teknik şartnamelere uygun olarak alınmayan tahsis kararlarının usul yönünden adli mercilerce iptaline karar verilmesi durumunda görevliler hakkında yasal işlemler yapılmaktadır.
Madde 14- İHTİLAFLARIN GİDERİLMESİ:
İhtilafların giderilmesi için asılan ilanlara süresi içerisinde bazı şahısların yersiz ihtirazları ve köyler arasındaki eskiden beri gelen çeşitli anlaşmazlıklar ve ihtilaflar, tahsis işlemlerini sürüncemede bırakmakta ve dolayısı ile yıllık icraat programımızın aksamasına neden olmaktadır.
Tahsis edilecek membalara ait itirazların bir kısım haklı ve makul sebebe dayanmamaktadır. Suyu bol olan köy suyunun bir kısmını dahi içme ve kullanma suyu maksadıyla olsa dahi iki köy arasındaki eski anlaşmazlıklar nedeniyle veya membaın tamamının alınacağını zannederek vermek istememektedirler.
İhtilafların halledilebilmesi için; suyu alınan köyün azda olsa zararlarının önlene bilmesi ve ihtilafın çözüle bilmesi için gereğince toplama havuzu, hayvan yalağı, çeşme veya itiraz eden köyün içme ve kullanma suyu yoksa öncelikle bu köyün içme ve kullanma suyu sorununun ele alınması gibi önerilerde bulunulabilir.
Bu konuda köylerin bir birine yardımcı olmaları ve tabiatın bahşettiği imkânları paylaşmaları hususunda anlayış göstermeleri için lüzumlu telkinleri yapmalı, Mülki amirler, Muhtarlar, köyün ileri gelenlerini bir araya toplayarak ihtilafın giderilmesi için gerekli girişimler yapılmalıdır.
Tahsis işlemine, membaın sulamada, içme ve kullanma suyu, hayvan içmesuyu, değirmen çevirme vs. şekilde faydalanmayan, memba kendi hudutları içerisinde olmayan ve kendi köylerine içme ve kullanma suyu olarak gelebilecek başka membaları olan köylerden yapılacak ihtirazların bir hukuki tutarlılığı olmayacaktır. Bu tür ihtirazlarla membaın ihtilaflı memba olarak değerlendirilmesi mümkün değildir.
Bir memba ya birden fazla köyün içme ve kullanma suyu amacıyla talepte bulunulması halinde suya en fazla ihtiyacı olan ve en ekonomik olarak hangi köye uygunsa o köye tahsis cihetine gidilerek, diğer köylerinde içme ve kullanma suyu etüdünün yapılarak hal tarzlarının mutlaka belirtilmesi gerekmektedir.
Madde 15- ORMAN ARAZİSİ İÇERİSİNDE BULUNAN MENBA ve İSALE HATLARIYLA SINAÎ İMALAT YERLERİNİN TAHSİSİ:
Devlet orman alanları içerisinde bulunan membaların içme ve kullanma suyu amacıyla tahsis ve tevzii İl Özel İdaresi teşkilat ve görevleri hakkındaki 3202 sayılı Kanun ile İl Özel İdarelerine verilmiştir.
Ancak, orman alanları içerisinden geçen isale hattı güzergâhı ile yapılacak sınaî imalatlar için izin ve irtifak hakkının 6831 sayılı Orman Kanunu ve bu kanunun bazı maddelerini değiştiren 1906 sayılı kanun gereğince Orman Genel Müdürlüğünden alınması gerekmektedir.
Orman Genel Müdürlüğünden bu konuda izin ve irtifak hakkının alınabilmesi için aşağıdaki bilgi ve belgelerin, Orman Genel Müdürlüğüne Gönderilmesi gerekmektedir.
1) Orman alanı içerisinde bulunan memba ile isale hattı ve sınaî imalatları gösterir 1/25.000 ölçekli krokiden sekiz (8) adet
2) İsale hattı ve sınai imalatı için kaç m2 alana ihtiyaç duyulduğuna dair hesap tablosu
3) Mahalli Orman Teşkilatından alınan orman mevkii, hududu ve serisi gibi bilgilerin alınması gerekmektedir.
Madde 16- İÇME VE KULANMA SUYU MEMBALARININ HİBESİ:
Tapulu taşınmazlar içerisinde bulunan membaların mal sahibi tarafından hibe edilmesi halinde; Mal sahibi, Tapu Sicil Müdürlüğüne müracaat ederek gayrimenkul içerisinde bulunan membaının köyüne hibe ettiğini belirterek tapusuna bu konuda şerh verilmesini sağlar. Bu konudaki Tapu Sicil Müdürlüğünün yazı suretinden iki (2) adet alınarak dosyasına konur.
Bu konuda alınacak adi ve noter suretleri Tapu Sicil Müdürlüğünce tapu kayıtlarına işlenmediği takdirde Yasal yönden hiçbir geçerliliği yoktur.
Madde 17- İÇME VE KULLAMA SUYU İLE İLGİLİ KAMULAŞTIRMA İŞLEMLERİ:
İsalesi memba, keson ve sondaj kuyularında sınaî imalatların (depo, kaptaj, maslak, tahliye vs.) yapılacağı yerlerin şahıslar adına tapulu veya mahkeme kararıyla zilyetliğine karar verilmesi halinde, taşınmazların 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu gereğince kamulaştırılması veya gayri menkul üzerine irtifak hakkı tesis etme yetkisi 3202 sayılı Kanunla İl Özel İdarelerine verilmiştir.
Genel Sekreterlik Makamından Yetki Oluru Alınabilmesi İçin;
1) Kamulaştırılması istenen membaın isalesini öngören tasdikli istikşafı ön proje rapor sureti,
2) Ölçekli istimlâk krokisi,
3) Membaın asgari mevsimde yapılmış debi ölçüm tutanağı,
4) Kimyasal ve Bakteriyolojik tahlil raporu,
5) Membaın çıktığı araziye ait tapu sureti,
6) Zilyetliğin bulunması halinde mahkeme kararı veya Vergi Dairesinden alınacak belge sureti,
7) Membaın tapulu taşınmaz içerisinde bulunduğunu belirten Tapu Sicil Müdürlüğünün yazı sureti,
8) Terfili sistemlerde Hidrojeolojik etüt raporu sureti,
9) Kamulaştırma bedelinin köylülerce karşılanacağı taahhüt ediliyorsa taahhüt senedinin sureti,
10) Kamulaştırma gerekçesini açıklayan rapor bir yazı ile Genel Sekreterlik Makamına gönderilir.
Genel Sekreterlik Makamınca yetki olurunun alınmasından sonra kamulaştırma işlemleri 2942, 3202 sayılı Kanunların ilgili maddeleri gereğince yapılır. Tapu tescil işlemleri İl Özel İdaresi adına tescil ettirilir.
Madde 18- İSTİMLAK İŞLERİNDE YAPILACAK İŞLEMLER:
1) Kamulaştırma yetki Olurunun alınması,
2) 2942 ve 3202 sayılı kanunların ilgili maddeleri gereğince kamu kararı alınması,
3) Kamulaştırılacak gayrimenkul için tapu siciline şerh verdirilir.
4) İl veya İlçe kıymet takdir komisyonundan kıymet takdiri yapılması için gün alınır.
5) Kıymet takdiri yapılacak gün, kanunun ilgili maddelerinde belirtilen usuller çerçevesinde ilgililere bildirilir.
6) Takdir Kıymet Komisyonun raporu ve yetki olur'u ile İl Özel İdaresinden kamulaştırma bedeli olan ödeneğin ayrılması istenir.
7) Kamulaştırma bedeli hak sahipleri adına Milli bir bankaya yatırılarak makbuzu alınır.
8) 3202 sayılı Kanunun ilgili maddesince belirtilen dosyanın tanzimiyle noter kanalıyla tebligat işlemleri yapılır.
9) Tebligat tarihinden itibaren 30 gün içerisinde hak sahipleri tarafından Kanunda belirtildiği gibi kamulaştırma işleminin iptali için İdari yargıda, takdir olunan bedel ile maddi hatalara karşıda adli yargıda dava açabilir.
10) Kamulaştırması yapılan taşınmazın tapu tescil işlemleri 3202 sayılı kanunun ilgili maddelerince yapılır.
Madde 19- İSALE HATININ GEÇİRİLMESİNDE DOĞACAK İHTİLAFLAR :
Medeni Kanunun ilgili maddesinde ' Gayrimenkul sahipleri yapılacak zarar tamamıyla ve peşin olarak ödenmek suretiyle mülkünün altından veya üstünden su yolu, gaz ve elektrik boruları geçilmesine, bunların başka yerden geçirilmesi imkânsız olur veya çok fazla masrafı mucip bulunursa müsaade etmeğe mecburdur.' Bu yönden sudan istifade edecek tarafın bu maddeye istinaden su yolu ihdas edecek boruları geçirmesine hakkı vardır.
Ancak Bunun için;
1) Bu su yolunun başka yerden geçirilmesinin imkânsız olması,
2) Veya bu imkân mevcut olsa bile, bunun icrasının çok masraflı olması gerekmektedir.
3) Bununla beraber bu iki (2) şartın bir araya gelmesi, su yolunun geçirilmesine müsaade etmeğe mecbur tutmak için kâfi değildir. Suyu geçirecek tarafın arazi sahibinin bu yüzden husule gelecek zararını da tamamıyla ve peşin olarak ödemesi şarttır. Zarar ve ziyan tespiti bilirkişiler marifetiyle yapılamalıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
YÜRÜRLÜLÜK:
Madde 20- Bu yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer..
YÜRÜTME:
Madde 21- Bu yönetmelik Ardahan İl Özel İdaresi tarafından yürütülür.
İ L A N
ARDAHAN İL ÖZEL İDARESİNDEN
İLİ :
İLÇESİ :
SUYUN TAHSİSİ EDİLECEĞİ KÖY :
MEMBAIN ADI :
MEMBAIN SARFİYATI :
TAHSİS EDİLECEK SU MİKTARI :
İLANIN ASILDIĞI TARİH :
Q: ………lt/sn. sarfiyatlı ………. Membaın Q=…. Lt/sn. lik kısmı …….Grup köylerine / köyüne 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler hakkındaki Kanun gereğince tahsisi edileceğinden, bu konuda her hangi bir itirazı olanların bu itirazlarını tevsik edecek belgelerle birlikte (tapu, zilyedlik, vs.) birlikte ilanın asıldığı tarihten itibaren 22 gün içinde Ardahan İl Özel İdaresine itirazlarını bildirmeleri ilan olunur.
NOT: Müddeti içerisinde yapılmayan itirazlar
her ne şekilde olursa olsun nazarı itibara
alınmayacaktır.
(Form: 1)
T U T A N A K
İLİ :
İLÇESİ :
SUYUN TAHSİSİ EDİLECEĞİ KÖY :
MEMBAIN ADI :
İLANIN ASILDIĞI TARİH :
İLANIN KALDIRILACAĞI TARİH :
Q: ………lt/sn. sarfiyatlı ………. Membaın Q=…. Lt/sn. lik kısmı …….Grup köylerine / köyünün içme ve kullanma suyu ihtiyacını karşılamak amacıyla tahsisi edileceğine dair İLANIN; Köy odasının, Köy konağının kapısına veya ………… ilan tahtasına asıldığını belirten bu tutanak tarafımızdan tanzim ve imza edilmiştir. …../…./ 20…
Ardahan İl Özel İdaresinden ……………. Köyü Muhtarı
ADI SOYADI: …………………… ADI SOYADI : ……………………….
İmza: ……………………………… İmza:………………………………..
AZA AZA
ADI SOYADI: …………………… ADI SOYADI : ……………………….
İmza: ……………………………… İmza:………………………………..
(Form: 2)
İÇMESUYU MEMBA TAHSİS TEKLİFİNE AİT ÖZET :
İLİ :
İLÇESİ :
KÖYÜN ADI :
MAHALENİN ADI :
MEVCU İÇMESUYU DURUMU :
NÜFUSU (Son sayıma göre) :
MÜSTAKBEL NÜFÜSU :
MÜSTAKBEL İNSAN İÇMESUYU İHTİYACI :
HAYVAN İÇMESUYU İHTİYACI :
TAHSİSİ İSTENEN MEMBAIN ADI :
MEMBAIN SARFİYATI :
MEMBAIN ÖLÇÜM TARİHİ :
HANGİ KÖY AİT OLDUĞU :
HALEN NE MAKSATLA KULLANILDIĞI :
TAHSİS EDİLECEK SU MİKTARI :
MENBAIN HUKUKİ DURUMU :
İŞİN PROGRAM DURUMU :
İTİRAZ EDEN KÖY :
İTİRAZ SEBEPLERİ :
İL ÖZEL İDARESİ GÖRÜŞÜ :
Not : İhtilafsız tahsis tekliflerinde ……………………………… müdürlüğü görüşü olarak yazılacaktır.
(Form :3)
İÇME VE KULALANMA SUYU MEMBA TAHSİS VE TEVZİİ KOMİSYON KARARI
Karar Tarihi :…../……/ 20.…
Karar Sayısı :20…./……..
İli :
İlçesi :
Suyun Tahsisi Edildiği Köy Adı :
Membaın Adı :
Membaın Sarfiyatı :
Tahsisi Edilen Su Miktarı :
KONU :…………………………. Sıhhi içme ve kullanma suyu getirilmesidir. Söz konusu işe ait içme ve kullanma suyu ön proje raporu ……………. Tarihinde tanzim ve tasdik edilmiştir.
………………………………… Müdürlüğü Görüşü: …………….İli …………… İlçesi …………….Köyü …………… mahallesine tasdikli ön proje raporuyla isalesi ön görülen Q= ……. Lt/sn. sarfiyatlı ………………………… membanın kimyasal analiz sonucu içilebilir olduğu belirtilmiştir.
……………………………. Tapu Sicil Müdürlüğünün ………….. tarih ve ……… sayılı yazılarında membaın çıktığı arazinin tapusuz olduğu belirtilmiştir.
…………….Köyü …………… mahallesinin ……… yılı nüfusu …. Kişi olup, nüfus başına ……. Lt/sn. üzerinden müstakbel insan içme ve kullanma suyu ihtiyacı Q= ……. Lt/sn. dir. Hayvan içmesuyu ihtiyacı ……………………………………………………………….. toplam Q= ……. Lt/sn. dir.
…………….Köyü …………… mahallesinin müstakbel insan ve hayvan içmesuyu ihtiyacının karşılanabilmesi için, Q= ……. Lt/sn. verimli ………….. membaının Q= …………….. lt/sn. lik kısmının adı geçen köye , mahalleye 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler kanununca uygun görülmüştür.
KARAR: Yapılan inceleme sonucunda ; ……………………………………. Müdürlüğünce konu tetkik edilerek içme ve kullanma suyu tahsis teklifi hazırlanmıştır. ………………. İli ………………. İlçesi ……………….. Köyü ……………. Mahallesine isalesi ön görülen, Q= ……. Lt/sn. verimli …………. Membaının Q= …………… lt/sn lik kısmının tahsisi için ………….. tarihinde köylere asılan ilana, ilan müddeti içerisinde her hangi bir itiraz bulunmadığından ve membaının çıktığı arazi tapusuz olduğundan, …………….. lt/sn. verimli membaının Q = ................. lt/sn. lik kısmının adı geçen köye mahallesine içme ve kullanma suyu ihtiyacı olarak tahsisine, Tahsis ve Tevzii Komisyonunca …../……/20…. Tarihli toplantısında oybirliği ile karar verilmiş ve durum Onaylarınıza sunulmuştur.
Başkan Üye Üye
…………….. Müd. ………… Müd. ……….. Müd.
Raportör
OLUR
…/…/ 20..